Kupuj Świadomie Produkt Polski – kampania MRiRW

17.05.2023

– Produkt Polski to najbardziej rozpoznawalny znak Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, tak wynika z badań rynku – stwierdził sekretarz stanu Rafał Romanowski podczas konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii „Kupuj Świadomie Produkt Polski”. Minister Romanowski zwrócił uwagę, że każdy oznaczony w ten sposób produkt musi zawierać co najmniej 75% surowców wytworzonych w Polsce.

Jak przypomniał wiceminister, o sukcesie polskiej żywności może świadczyć fakt, że wartość jej sprzedaży wynosi ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.

Obecny na spotkaniu dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Waldemar Humięcki poinformował o szeregu akcji zaplanowanych w celu promowania kampanii „Kupuj Świadomie Produkt Polski”.

O tym, że producenci coraz częściej umieszczają znak Produkt Polski na swoich wyrobach, a także, że konsumenci chętnie wybierają krajowe produkty, przekonywał Marek Zagórski, prezes Krajowej Grupy Spożywczej. Dodał też, że Krajowa Grupa Spożywcza, jako jeden z największych partnerów, kupuje i przetwarza produkty kupione od polskich rolników, wspierając przy tym polskie marki spożywcze.

Kupuj Świadomie Produkt Polski to kampania, którą od 2019 roku prowadzi Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Kampania ma na celu po pierwsze edukację konsumentów, pokazując, że podczas codziennych zakupów warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów i czytać etykiety produktów spożywczych. Po drugie rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało czerwonych znakiem Produkt Polski. W ramach tegorocznej odsłony kampanii powstały: spot, banery i plakat, które będą emitowane w mediach.

BNO
Źródło: MRiRW