Zawieszono składanie projektów do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego
Składanie projektów do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego na przyszły rok zawieszone. To efekt orzeczenia wojewody wielkopolskiego stwierdzającego nieważność uchwały Rady Miasta dotyczącej zasad i trybu budżetu.
Wojewoda kwestionuje m.in. tworzenie funduszu rezerwowego na pokrycie dodatkowych kosztów realizacji projektów, obowiązek podawania przez wnioskodawcę adresu mailowego i numeru telefonu oraz brak możliwości odwołania się od decyzji o niedopuszczeniu projektu do głosowania, nawet jeżeli wnioskodawca nie wypełni do końca wniosku lub poda nieprawdziwe dane. Wojewoda nakazał też rezygnację z obowiązku podawania numeru PESEL przez głosujących. Mówi dyrektor Gabinetu Prezydenta Poznania Patryk Pawełczak:
W najbliższy wtorek poznańscy radni zajmą się projektem uchwały dotyczącym zasad Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego z uwzględnieniem uwag wojewody. Jeśli uchwała zostanie przyjęta, zgodnie z nowym harmonogramem od 26 czerwca mieszkańcy będą mogli ponownie zgłaszać swoje projekty.
FOT: UNSPLASH