Pogorszyła się kondycja psychiczna młodzieży
W czasie nauki zdalnej pogorszyła się kondycja psychiczna młodzieży – wynika z badań Fundacji Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii z Poznania. Raport Fundacji pt. ‚Etat w Sieci 2.0’ pokazuje, że młodzież spędza przed monitorem ponad 9 godzin dziennie, przeżywa nastroje depresyjne i ma zaburzenia snu. Jedna trzecia badanych wskazała, że największym problemem w nauce zdalnej jest izolacja społeczna. Z raportu wynika też, że ponad 60 % badanych ma problemy ze snem, a ponad 40 % myśli o śmierci. Mówi trener profilaktyki zdrowia psychicznego Aleksandra Gill:
Autorzy publikacji zaznaczają, że jednym z głównych problemów nauki zdalnej jest ‚hiperzadaniowość’, czyli zalewanie uczniów nadmiarem bodźców i zadań w jednym momencie. Oznacza to, że młodzież robiąc wiele, tak naprawdę nie robi nic. W dokumencie przedstawiono także sugerowane działania, które pozwoliłyby przezwyciężyć ten kryzys. Badanie zostało przeprowadzona zostało na 806 osobach w wieku 11-18 lat i 100 osobach w wieku 18-26 lat.
FOT: Unsplash