Radni Poznania przyjęli nowe zasady Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego
Było to konieczne z powodu decyzji wojewody wielkopolskiego, który unieważnił przyjętą wcześniej uchwałę. Nowy dokument został dostosowany do zastrzeżeń Łukasza Mikołajczyka. Wśród wprowadzonych zmian jest m.in. ograniczenie czasu na realizację wybranych projektów. Mówi dyrektor Gabinetu Prezydenta Poznania Patryk Pawełczak:
Zmiany dotyczą też głosowania. Zgodnie z nowymi zasadami przy oddawaniu głosu nie trzeba będzie podawać numeru PESEL, adresu e-mail i telefonu. Głosy będą weryfikowane na podstawie numerów IP komputera, z którego głosowano. W przypadku zbyt dużej liczby głosów oddanych z jednego urządzenia, sprawa będzie sprawdzana. Usunięto też budżet rezerwowy, a z dokumentu zniknęły rozdziały dotyczące realizacji projektów, monitoringu i ewaluacji budżetu.
Zgodnie z ustanowionym dzisiaj harmonogramem składanie wniosków do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego na przyszły rok rozpocznie się 10 lipca.
FOT: UM Poznania