Są plany budowy nowego mostu nad Wartą i ul Dolnej Głogowskiej
Dolna Głogowska miałaby połączyć ulicę Hetmańską z Głogowską. Drogę zlokalizowano po zachodniej stronie torów kolejowych, równolegle do obecnej ulicy Kolejowej. Natomiast koncepcja budowy północnego odcinka I ramy komunikacyjnej obejmuje powstanie drogi łączącej skrzyżowanie ulice Pułaskiego i Przepadek z ul. Podwale. Droga przekroczy Wartę, Kanał Ulgi i Cybinę mostami przerzuconymi „w sąsiedztwie” przepraw kolejowych, a następnie połączy się z ul. Podwale węzłem drogowym, planowanym w rejonie pętli tramwajowej Zawady.
Dolna Głogowska służyć ma odciążeniu ulic tej części Łazarza, to jest Głogowskiej, a w szczególności Kolejowej, ograniczeniu tranzytu, a także obsłudze transportowej planowanej dzielnicy Wolne Tory, dla której opracowywany jest projekt planu miejscowego. I rama komunikacyjna, to z kolei trasa oplatająca ścisłe centrum miasta, której brakuje „domknięcia” po północnej stronie. Jego powstanie pozwoli odciążyć takie ulice jak al. Niepodległości, Solna i Estkowskiego, dziś stanowiące główne połączenie północno-zachodniej i północno-wschodniej części miasta -mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydent Poznania.
Obie inwestycje to zadania na przyszłość. Póki co nie ma ich jeszcze w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Obecnie trwają prace nad koncepcjami tych dróg. Ze względów budżetowych Miasto będzie starać się o ich dofinansowanie w nowej perspektywie unijnej.
FOT: ZDM POZNAŃ