Urzędnicy dostarczą poznaniakom decyzje podatkowe

20.01.2021

W tym roku do doręczenia na terenie miasta będzie 130 tys. listów z wymiarem podatku od nieruchomości. Ponadto 30 tys. listów zostanie wysłanych do odbiorców spoza Poznania. Roznoszeniem korespondencji zajmie sie 90 pracowników poznańskiego magistratu. Każdy z nich będzie wyposażony w służbowy identyfikator.

Niezaprzeczalnym atutem akcji jest możliwość odebrania decyzji podatkowej bez wychodzenia z domu. Korespondencja będzie doręczana od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00 – 20:00. Każdy urzędnik podejmie co najmniej trzy próby osobistego dostarczenia listu, gdy się to nie uda, decyzja zostanie wysłana za pośrednictwem operatora pocztowego. Decyzje podatkowe są wydawane za potwierdzeniem odbioru. Ze względu na pandemię koronawirusa zwracamy się z prośbą do mieszkańców o użycie własnego długopisu” – mówi Zbigniew Talarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Zamówień i Obsługi Urzędu UMP.

Wszyscy urzędowi doręczyciele zostaną wyposażeni w środki ochrony osobistej, takie jak przyłbice, maseczki, preparaty do dezynfekcji rąk oraz rękawiczki. Zapewni to bezpieczeństwo sanitarne zarówno im, jak i adresatom. Ponadto do korespondencji oprócz decyzji podatkowej dołączona będzie ulotka informacyjna o miejskim programie wymiany źródeł ogrzewania – Kawka Bis. Akcja rozpocznie się w czwartek, 21 stycznia i potrwa do 22 lutego.

FOTO: UM Poznania

korespondencja podatek poznań urząd miasta