Zamiast rozdzielać – połącz! Oto zalety stworzenia duetu marketingowego w Google

Sponsorowany
2.12.2022

Wyszukiwarka Google to aktualnie jedna z najpopularniejszych i jednocześnie najskuteczniejszych platform do promowania własnej działalności gospodarczej. Usługa powszechnie znana na całym świecie proponuje każdemu przedsiębiorcy dwie ścieżki docierania do Klientów: pozycjonowanie stron internetowych oraz płatne rozwiązanie, kampanie linków sponsorowanych Google Ads. Gdy wiele osób zastanawia się, która metoda będzie dla nich najlepsza, my podpowiadamy, dlaczego warto wykorzystywać oba kanały jednocześnie. Usiądź wygodnie i zobacz, co na temat połączenia SEO i Google Ads twierdzą doświadczeni specjaliści z firmy AFTERWEB, posiadającej ponad 10 lat stażu na polskiej scenie marketingu online. Zapraszamy do lektury.

Google Ads świetnie uzupełnia pozycjonowanie stron. Z jakich danych warto korzystać?

Zdecydowanie największą zaletą połączenia kampanii Google Ads z pozycjonowaniem stron jest fakt, że obie metody działają w oparciu o ten sam ekosystem – wyszukiwarkę Google. Zarówno kampanie linków sponsorowanych, jak i działania SEO wykorzystują więc charakterystyczne dla reklam internetowych frazy kluczowe. Z oprogramowania dostępnego w panelu Google Ads, czyli Planera Słów Kluczowych, korzysta praktycznie każdy specjalista od organicznej wspinaczki na sam szczyt rankingu. To jednak nie wszystko, ponieważ profesjonalne pozycjonowanie stron może rozwijać się poprzez dane dostarczane przez płatny kanał Google Ads. Mowa tutaj o skuteczności wyselekcjonowanych haseł, jakości miejsca docelowego promocji czy nawet nowych propozycji słów kluczowych, jakimi operują użytkownicy sieci w trakcie wyszukiwania usług. Bez Google Ads, osoby wykonujące jednocześnie pozycjonowanie stron musiałby obejść się smakiem i wiele cennych danych nie zostałoby wykorzystanych w strategii organicznego promowania brandu.

„Jednoczesne prowadzenie kampanii Google Ads oraz organicznego pozycjonowania stron będzie całkowicie dozwolone przez wyszukiwarkę. Żaden z elementów obu tych reklam nie będzie wpływać w sposób negatywny na budowanie lokaty w bezpłatnym rankingu bądź wyświetlenia w karuzeli płatnych rezultatów. Co więcej, wielu specjalistów rekomenduje równoległe prowadzenie działań w każdym możliwym kanale promocji udostępnionym przez Google.”

Dostosowana pod pozycjonowanie strona świetnie sprawdzi się w realiach Google Ads

Korzyści z Google Ads płynących dla pozycjonowania stron internetowych jest naprawdę dużo, natomiast współpraca na tej linii będzie całkowicie obustronna. Również reklama Google Ads jest w stanie poprawić swoje wyniki dzięki siostrzanej metodzie docierania do Klientów wprost z okna wyszukiwarki. Mowa tutaj o fakcie dostosowania strony do algorytmu SEO oraz aspektów UX. To elementy obowiązkowe przy profesjonalnym pozycjonowaniu, które jednocześnie wpływają na poprawę oceny miejsca docelowego kampanii Google Ads. Intuicyjna w obsłudze, ładna estetycznie oraz błyskawicznie działająca strona internetowa? Twoi potencjalni Klienci to lubią! Bez znaczenia, czy trafili do Ciebie poprzez kanał sponsorowanych linków czy bezpłatnych rezultatów.

Podwójna siła rażenia w wyszukiwarce! Zwiększ szansę na zdobycie Klienta

Chociaż uruchomienie płatnych reklam Google Ads jest zalecane przeważnie podczas oczekiwania na pierwsze, widoczne efekty pozycjonowania, warto obie ścieżki zachować nawet już po dotarciu na szczyt organicznego zestawienia. Dlaczego? Powód jest prosty – w ten sposób masz dwukrotnie większą szansę na pozyskanie wartościowych leadów. Klient nie kliknie Twojej strony z sekcji reklamowej? Za chwilę znajdzie ją w sekcji organicznej. I odwrotnie!