Zmiany organizacji w związku z budową trasy na Naramowice
Dobiegają końca rozpoczęte w październiku prace na fragmencie ul. Sarmackiej, które toczyły się w miejscu docelowego skrzyżowania z tzw. ul. Nową Naramowicką i trasą tramwajową na Naramowice. W rejonie al. Armii Poznań montowany będzie kabel zasilający trasę, a na ul. Naramowickiej, przy tzw. ul. Nowej Stoińskiego, przesunięty zostanie ruch wahadłowy.
Na czas robót na ul. Sarmackiej konieczne było wyłączenie części tej ulicy do skrzyżowania z obecną ul. Naramowicką. Ponowne otwarcie przejazdu zaplanowano na noc z 2 na 3 kwietnia, czyli z piątku na sobotę.
Ul. Sarmacka może ponownie zostać udostępniona kierowcom. Zrealizowano już bowiem zasadnicze prace przy przebudowie ulicy i budowie torowiska tramwajowego prowadzącego na Naramowice, co usprawni ruch w tym rejonie. Dodatkowo kierowcy będą mogli przyzwyczaić się do korzystania z tej ulicy przed przebudową ul. Łużyckiej.
Z uwagi na dalszy postęp prac, dotychczasowy ciąg dla pieszych i rowerzystów przez teren budowy zostanie przełożony na północną część ulicy, czyli na stronę przyszłego przystanku tramwajowo-autobusowego przy ul. Sarmackiej. W dalszym ciągu niedostępna będzie tzw. ul. Nowa Naramowicka, gdzie trwają prace budowlane.
Z 2 na 3 kwietnia, wprowadzone zostaną zmiany na al. Armii Poznań. W kolejny etap prac wchodzi realizacja montażu kabla zasilającego dla powstającej trasy tramwajowej. W związku z tymi pracami nastąpi częściowe zwężenie al. Armii Poznań na ok. dwustumetrowym odcinku – od ul. Garbary (za dworcem) do al. Niepodległości. Zwężenie dotyczy północnego pasa ruchu, czyli położonego bliżej Cytadeli. Wynika to z konieczności przełożenia na jezdnię ciągu dla pieszych i rowerzystów. Na dotychczasowym będą toczyć się prace.
Z kolei 6 kwietnia wprowadzony zostanie drugi etapu ruchu wahadłowego na ul. Naramowickiej w pobliżu przyszłego skrzyżowania z ul. Nową Stoińskiego, czyli między ul. Rubież i Bolka. Zmiany będą oznaczać przesunięcie zawężenia w kierunku południowym. W dalszym ciągu przejazd będzie zabezpieczany przez osoby kierujące ruchem.
Źródło: Poznan.pl