Gdzie dzwonić, gdy potrzebujemy porady? E-recepta i zwolnienie na telefon
Od kilku dni najczęściej powtarzanym numerem telefonu jest infolinia NFZ. 800 190 590 – bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują, co zrobić, by otrzymać pomoc.
Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta mogą również przekazać kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która udzieli teleporady medycznej.
Dzięki teleporadzie medycznej każdy może otrzymać:
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-receptę
- sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.
Teleporady medyczne:
- ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
- ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
- rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
- skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy
Więcej informacji: https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/teleporady-dotyczace-koronawirusa-w-przychodniach,7621.html
INFOLINIA ZUS
22 560 16 00 – Centrum Obsługi Telefonicznej
Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):
1 – możesz odsłuchać komunikaty informacyjne z wybranego zakresu funkcjonowania ZUS
(24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu),
2 – możesz się uwierzytelnić,
3 – uzyskasz dane adresowe placówek ZUS,
0 – połączysz się z konsultantem COT po wybraniu zakresu rozmowy.
Konsultanci COT są dostępni pon. – pt. w godz. 7.00 – 18.00.
Więcej informacji: https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/centrum-obslugi-telefonicznej-cot-
SANEPID:
61 656 80 50 – Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Poznaniu
Więcej informacji: https://wsse-poznan.pl/kontakt
FOT: UNSPLASH